Qui som

La Canina neix de part natural el dia que els qui en formem part de manera estable ens n’adonem que duem ja a l’esquena un seguit d’obres bregant plegats i les ganes de jugar com gossos empaitant-se la cua continuen efervescents com el primer dia.

A partir d’aquí ens demanem quin teatre fa La Canina. Debatem profundament al voltant d’unes cerveses i arribem a la conclusió que les nostres formes son tan eclèctiques com nosaltres mateixos i tots aquells amb qui ens agradaria col·laborar i que parteixen generalment d’una premissa de joc que ens organitzi un món propi per al text que treballem. Els nostres interessos temàtics també son una barreja de races però hi trobem un punt en comú”: partim de l’anècdota individual per abordar, a sempre amb un traç d’humor, les tragèdies col·lectives.

Jugar. Descobrir. Entendre el món a partir d’un detall. Seguir un rastre i deixar-se dur per l’olfacte. 

Actualment la companyia està formada per Marçal Bayona, Adrià Díaz, Tània Gumbau, Sílvia Navarro i Júlia Santacana. A banda d’aquesta canilla, ens trobareu col·laborant sovint amb altres espècies creatives.

Sílvia Navarro Perramon, directora i dramaturga

Llicenciada en Sociologia per la UB, en Direcció i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre i Postgrau en Guió i Realització de Programes d’Humor URL- Blanquerna. També es forma amb autors com Alistair MacDowall, Tim Crouch o Simon Stephens. Entre els seus treballs destaquen: 94 minuts (IATI Theater Nova York/ Tantarantana, 2017), Ifigènia en Taxi (Tantarantana, 2019), Un Somni d’una nit d’Estiu (Parking Shakespeare, 2021, Premi Teatre Barcelona 2022) Coloms (DramaWalker, CDN-Beckett, 2021), Our house in flames (IATI Theater, NYC, 2021), Set Instruccions per l’ensenyança de minyons al SXXI (Running For Democracy, dirigida per Mickael De Cock TNC, 2021), Confitura de Codony (amb la Cia.La Llarga, Figueres, 2022) i Negatius (Sala Flyhard/ Festival Grec, 2022). Premis: Premi Ciutat d’Alcoi amb Un turista se suïcida (2018), Beca VIII Laboratorio Escritura Teatral Fundación SGAE amb El último Soviético (2020), Beca Carme Montoriol ICUB amb Exits pursued by a bear (2020), Premi Frederic Roda de Teatre amb Negatius (2020), Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians 2021 amb Negatius,  Premi Vila de Benissa 2022 amb Tenir un fill_plantar un arbre i Premi Ciutat de Sagunt de Teatre 2022 amb Galilea Glam. El seu gos preferit és el beagle i li encanta nedar estil gosset.

Podeu trobar algunes traduccions de les seves obres a:  www.catalandrama.cat

Júlia Santacana Vall, actriu

Graduada a l’Institut del Teatre en Interpretació de Text i llicenciada en Traducció per la UAB. A més a més dels projectes amb La Canina, treballa habitualment amb Engruna Teatre. Ha participat a El nedador del mar secret (Premi Quim Masó, Temporada Alta i TNC, 2021) i Assaig sobre la lucidesa de la cia. La Danesa (Teatre Akademia, 2019), El Tigre de Yuzu (Festival Grec, 2017) i Diari d’una miliciana (LaSeca 2016), entre d’altres. El seu gos preferit és el gos salsitxa i borda si té gana.

Podeu fer un cop d’ull als seus vídeos aquí: vimeo.com/juliasantacana

Marçal Bayona, actor

Llicenciat en Interpretació de Text a l’Institut del Teatre. Els projectes recents que destaca són Mitja Taronja, de La Canina i El venedor d’històries, d’Ireneu Tranis. Ha treballat amb Parking Shakespeare a Titus Andrònic, dirigit per Israel Solà (2019), amb la Compañía Nacional de Teatro Clásico en els espectacles Los empeños de una casa, dirigit per Yayo Cáceres (2018), La dama boba, dirigit per Alfredo Sanzol (2017-19), Fuenteovejuna, dirigit per Javier Hernández-Simón (2017) i La villana de Getafe, dirigit per Roberto Cerdá (2016). Membre de la primera edició de la companyia ITNC en el muntatge El Cantador, dirigit per Xicu Masó (2014, TNC). Li agraden els gossos petaners i barrejar-se amb tothom.

Podeu fer un cop d’ull als seus vídeos aquí: vimeo.com/marcalbayona

Adrià Diaz Bonet, actor

Llicenciat en Interpretació, opció text, a l’Institut del Teatre de Barcelona: Membre de la Companyia teatral Parking Shakespeare on participa a la majoria de les seves obres i de la Companyia Tedebat (teatre fòrum per instituts). Amb la companyia teatral Àdalids participa amb el muntatge de Villsolterone (commedia de’ll arte). Participa a Kyla (Fredor)  al Versus Teatre amb el que guanya el Premi de la Crítica (Revelació) l’any 2014. Maria Rosa al TNC l’any 2015. En Tv ha participat a les series La Riera i Comtes de Barcelona. Ha participat en diversos espots publicitaris. El seu gos preferit és el San Bernat i els entén quan borden.

Tània Gumbau Montoro, escenografia, vestuari i il·luminació

Llicenciada per l’Institut del Teatre de Barcelona en l’especialitat d’escenografia on ha participat a Brine Machine presentat a Prague Quadriennal of performance and space. A banda dels projectes amb La Canina també ha participat en diversos espectacles: Als núvols de la companyia La Trepa (Teatre Regina, 2023), Negatius (Sala Flyhard, 2022), Goyo (Teatre Tantarantana, 2022), Confitura de codony de a companyia La Llarga (Teatre El Jardí, 2022), Punk Rock, Dying for it, Yerma, entre d’altres a Institute of the Arts Barcelona, Lila, una princesa diferent (Teatre Regina,2018), Paràsits, el musical (Teatre Regina, 2017), La Pista (dins de la beca Despertalab,2015).Li encanten els Golden Retriever i remena la cua cada vegada que en veu un.